Vos en Haas Redden het Bos

Mascha Halberstad

In het bos gebeuren rare dingen. Uil is plotseling verdwenen, en uit het niets is er een groot meer verschenen. Vos en Haas zijn vastberaden om uit te zoeken wat er aan de hand is. Terwijl ze op zoek zijn naar hun vriend Uil, ontmoeten ze een groep ondeugende ratten die hen naar de geheime schuilplaats van de slimme Bever brengen. Daar ontdekken ze een verborgen onderwaterparadijs! Maar al gauw realiseren ze zich dat dingen niet zijn zoals ze lijken. Zullen Vos en Haas op tijd een uitweg vinden? Kunnen ze het bos redden? Dit avontuur zit vol komische en hartverwarmende momenten.

Wat begon als een kinderserie, groeide onder regisseur Mascha Halberstad uit tot een heerlijke familiefilm met volwassen humor en knipogen. De combinatie van stop-motionanimatie en 3D-computeranimatie geeft de film een unieke visuele uitstraling. Door eerst kleifiguren te boetseren voor de nieuwe personages en ze vervolgens in een 3D-omgeving te plaatsen, behoudt de film die kenmerkende stop-motion feeling waar Halberstad zo bedreven in is.

Laatste kans
Deze voorstelling heeft al plaatsgevonden
  • familiefilm
Nederland, België, Luxemburg
2024
70’
Nederlands gesproken
AL

In het bos gebeuren rare dingen. Uil is plotseling verdwenen, en uit het niets is er een groot meer verschenen. Vos en Haas zijn vastberaden om uit te zoeken wat er aan de hand is. Terwijl ze op zoek zijn naar hun vriend Uil, ontmoeten ze een groep ondeugende ratten die hen naar de geheime schuilplaats van de slimme Bever brengen. Daar ontdekken ze een verborgen onderwaterparadijs! Maar al gauw realiseren ze zich dat dingen niet zijn zoals ze lijken. Zullen Vos en Haas op tijd een uitweg vinden? Kunnen ze het bos redden? Dit avontuur zit vol komische en hartverwarmende momenten.

Wat begon als een kinderserie, groeide onder regisseur Mascha Halberstad uit tot een heerlijke familiefilm met volwassen humor en knipogen. De combinatie van stop-motionanimatie en 3D-computeranimatie geeft de film een unieke visuele uitstraling. Door eerst kleifiguren te boetseren voor de nieuwe personages en ze vervolgens in een 3D-omgeving te plaatsen, behoudt de film die kenmerkende stop-motion feeling waar Halberstad zo bedreven in is.