Charlie & Hannah gaan uit
Tijdens een drankovergoten vrijdagnacht nemen de twintigers Charlie en Hannah een magisch snoepje en alles en iedereen om hen verandert. Al slenterend door Antwerpen en pratend over omgaan met exen en relaties, belanden ze in de meest bizarre situaties. Het ene moment zitten ze nog in een Antwerpse kroeg, het volgende moment lopen ze over een sneeuwvlakte, in een kosmisch zwart gat of zitten ze achter een vliegende ananas aan.
Charlie en Hannah gaan uit is een prettig gestoorde romantische komedie over liefde, seks, en – vooral – exen, vol met bizarre ontmoetingen en verbijsterende gebeurtenissen.
De Belgische regisseur Bert Scholiers speelt in zijn fantasierijke speelfilmdebuut als een trippende Woody Allen of Noah Baumbach met de vorm, met inventieve beeldgrapjes, kleur en zwart-wit, wisselende beeldformaten en verwijzingen naar de stille cinema en klassieke Italiaanse horror.
“Bert Scholiers gaat zo inventief te werk dat hij met gemak één van de grote nieuwe talenten van de Belgische cinema genoemd kan worden.” – Trouw
”Zo kan het dus ook: met lef!” – Het Parool
“Zit niet alleen vol inventieve vondsten, maar onder de maffe oppervlakte gaat het wel degelijk over serieuze zaken.” – Het Parool
“Een grenzeloze hommage.” – NRC
“Hoe je van irrelevante dingen een surrealistisch droomdebuut kunt maken bewijst de Vlaamse cineast Bert Scholiers.” – NRC
“beloftevol, gek chaotisch debuut, soms verrassend anders dan anders.” – de Volkskrant
Tijdens een drankovergoten vrijdagnacht nemen de twintigers Charlie en Hannah een magisch snoepje en alles en iedereen om hen verandert. Al slenterend door Antwerpen en pratend over omgaan met exen en relaties, belanden ze in de meest bizarre situaties. Het ene moment zitten ze nog in een Antwerpse kroeg, het volgende moment lopen ze over een sneeuwvlakte, in een kosmisch zwart gat of zitten ze achter een vliegende ananas aan.
Charlie en Hannah gaan uit is een prettig gestoorde romantische komedie over liefde, seks, en – vooral – exen, vol met bizarre ontmoetingen en verbijsterende gebeurtenissen.
De Belgische regisseur Bert Scholiers speelt in zijn fantasierijke speelfilmdebuut als een trippende Woody Allen of Noah Baumbach met de vorm, met inventieve beeldgrapjes, kleur en zwart-wit, wisselende beeldformaten en verwijzingen naar de stille cinema en klassieke Italiaanse horror.
“Bert Scholiers gaat zo inventief te werk dat hij met gemak één van de grote nieuwe talenten van de Belgische cinema genoemd kan worden.” – Trouw
”Zo kan het dus ook: met lef!” – Het Parool
“Zit niet alleen vol inventieve vondsten, maar onder de maffe oppervlakte gaat het wel degelijk over serieuze zaken.” – Het Parool
“Een grenzeloze hommage.” – NRC
“Hoe je van irrelevante dingen een surrealistisch droomdebuut kunt maken bewijst de Vlaamse cineast Bert Scholiers.” – NRC
“beloftevol, gek chaotisch debuut, soms verrassend anders dan anders.” – de Volkskrant