Il sol dell'avvenire
Met Il sol dell’avvenire keert regisseur, schrijver en acteur Nanni Moretti (Caro Diario, Mia Madre) terug naar zijn grote liefdes: Rome en cinema. Moretti speelt zelf een filmregisseur die worstelt met zijn relaties en de productie van zijn nieuwste film, in dit bitterzoete en persoonlijke drama.
In Rome, in de legendarische Cinecittà studio’s, zijn de opnames van Giovanni’s (Nanni Moretti) nieuwste film begonnen. Terwijl hij zijn acteurs tevreden moet houden én circusolifanten moet regisseren, heeft Giovanni ook moeite om zijn huwelijk met producente Paola (Margherita Buy) te redden. Politiek, liefde en een kleurrijk circus strijden om zijn aandacht, zowel op de set als daarbuiten.
Moretti werkt opnieuw samen met actrice Margherita Buy (Mia Madre). Acteur Mathieu Amalric (The French Dispatch) is hilarisch als enthousiaste, maar louche Franse coproducent. Il sol dell’avvenire werd geselecteerd voor de competitie van het Filmfestival van Cannes.
‘A multi-layered love letter to filmmaking in the age of streaming giants‘ (Variety).
Kies tijdstip
- Film
Met Il sol dell’avvenire keert regisseur, schrijver en acteur Nanni Moretti (Caro Diario, Mia Madre) terug naar zijn grote liefdes: Rome en cinema. Moretti speelt zelf een filmregisseur die worstelt met zijn relaties en de productie van zijn nieuwste film, in dit bitterzoete en persoonlijke drama.
In Rome, in de legendarische Cinecittà studio’s, zijn de opnames van Giovanni’s (Nanni Moretti) nieuwste film begonnen. Terwijl hij zijn acteurs tevreden moet houden én circusolifanten moet regisseren, heeft Giovanni ook moeite om zijn huwelijk met producente Paola (Margherita Buy) te redden. Politiek, liefde en een kleurrijk circus strijden om zijn aandacht, zowel op de set als daarbuiten.
Moretti werkt opnieuw samen met actrice Margherita Buy (Mia Madre). Acteur Mathieu Amalric (The French Dispatch) is hilarisch als enthousiaste, maar louche Franse coproducent. Il sol dell’avvenire werd geselecteerd voor de competitie van het Filmfestival van Cannes.
‘A multi-layered love letter to filmmaking in the age of streaming giants‘ (Variety).