Sterben

Matthias Glasner

Lissy, Tom en Ellen behoren allemaal tot de familie Lunies. Die achternaam lijkt hun enige overeenkomst te zijn, aangezien ze verder een totaal verschillend leven leiden. Terwijl Tom als dirigent een muziekstuk probeert te voltooien, worstelt zijn zus Ellen met haar innerlijke demonen. Hun moeder Lissy haalt opgelucht adem als haar dementerende echtgenoot eindelijk in een verzorgingstehuis wordt geplaatst. Hoewel haar geluk van korte duur is als haar eigen gezondheid het opeens laat afweten. Eigenlijk is er niets dat deze familieleden onderling verbindt. Tot ze worden geconfronteerd met de dood…

Sterben is een gitzwarte komedie geregisseerd door Matthias Glassner, met de Duitse ster Lars Eidinger. De film geeft een vermakelijk beeld van een disfunctioneel gezin en laat ons nadenken over wat onze ouders allemaal doorgeven aan ons zonder dat we dit misschien zouden willen.

★★★★ – The Guardian: “The biggest conductor meltdown since Cate Blanchett’s Tár“.

Vandaag
  • 14:00
  • 19:45
  • alle vertoningen
Kaarten
€ 13
  • Film
Duitsland
2024
185’
Duits gesproken
Nederlands ondertiteld
12 Angst Grof taalgebruik

Lissy, Tom en Ellen behoren allemaal tot de familie Lunies. Die achternaam lijkt hun enige overeenkomst te zijn, aangezien ze verder een totaal verschillend leven leiden. Terwijl Tom als dirigent een muziekstuk probeert te voltooien, worstelt zijn zus Ellen met haar innerlijke demonen. Hun moeder Lissy haalt opgelucht adem als haar dementerende echtgenoot eindelijk in een verzorgingstehuis wordt geplaatst. Hoewel haar geluk van korte duur is als haar eigen gezondheid het opeens laat afweten. Eigenlijk is er niets dat deze familieleden onderling verbindt. Tot ze worden geconfronteerd met de dood…

Sterben is een gitzwarte komedie geregisseerd door Matthias Glassner, met de Duitse ster Lars Eidinger. De film geeft een vermakelijk beeld van een disfunctioneel gezin en laat ons nadenken over wat onze ouders allemaal doorgeven aan ons zonder dat we dit misschien zouden willen.

★★★★ – The Guardian: “The biggest conductor meltdown since Cate Blanchett’s Tár“.